2012-01-14

en stund för mig själv

Plötsligt fick jag några timmar helt för mig själv, en konstig men skön känsla... först tänkte jag åka in till stan, sedan tänkte jag att 'nej det är bättre jag röjer ordning här hemma istället' och sedan tänkte jag en gång till: 'äh jag slappar - och gör minsta möjliga en stund'. Och jag måste säga att jag känner mig oerhört nöjd med mitt beslut. Kaffe, bok, lite tid vid datorn - kanske lite fix med foton. Sånt som är måbra bara för mig själv. Underbart.

Imorse var jag på Lundbybadet och tränade. Igen! :) Jag är väldigt nöjd över att ha hittat min grej när det gäller träning: spinning! Ni får gärna kalla mig galen, men det är så vansinnigt kul (och jobbigt). Idag ett pass i trevligt sällskap av Erica och Maria.© Men jag måste erkänna att jag är ganska så sliten nu... tuffa pass - tre dagar i rad, och det känns. (Och då framstår ju mitt val av lördagseftermiddagsaktivitet som ännu bättre!)

Dags att hämta mer kaffe... man ska njuta av allt det goda i livet - så ofta som man bara kan! :)

4 kommentarer:

Maria sa...

Hej vän!
Du....den där stunden för sig själv är sååååååå viktig!
Man behöver umgås med sig själv ibland.
Jag har gjort samma sak idag.....men efter en sådan start som vi fick i morse så kan man sitta liiite längre. Kram Maria

Marias Collage sa...

Härligt när man tar sig tiden att bara måbra-a för sig själv istället för att te.x göra nytta jämnt!
Hu vad duktiga ni är med träningen! Gött att hitta sin grej:) ( jag har inte hittat min form av träning än, men det lutar åt body balance/ yoga iaf!)
Hoppas ni har en mysig Disney on ice- det hade vi!!
Kram kram :)

Anonym sa...

WOW!
Kul att du är tillbaka i bloggvärlden, jag har saknat dina ord.
Jag ska lova att kika in till dig.
Träning är kul när man hittar sin grej, själv springer jag. Ofta och gärna en ganska lång bit.
Imorgon är det Skatås som gäller.
Kram ElisabethT

ps att umgås med sig själv kräver mod och det är långt ifrån alla som kan/har det.

Aase sa...

Vilket klokt val, att stanna hemma läsa och dricka kaffe det fyller på med energin!!! Man behöver egen tid alla, fast vi är dåliga på att ge oss själva detta...

Kram AA