2012-01-25

vilken kille

Hjärtat svämmar över. Av stolthet. Och av kärlek. © Vår underbara Linus - vilken kille han är. Igår opererades farfar, vi var alla ganska skärrade och under dagen väntade vi på besked, alla på olika håll. Linus stannade som vanligt till hos farmor efter skolan, innan var det dags för läxor och hockeyträning. Sent på kvällen, i bilen på väg hem från träningen säger han till Marcus: "jag packar en väska och går ner till farmor när vi kommer hem, jag sover hos henne inatt". Det var ingen diskussion. När de kom hem så satte han sig hos mig och så sa han, "mamma, när jag var hos farmor idag efter skolan så var hon sig inte lik, hon var så orolig och hade satt upp lappar för att inte glömma av saker - jag tänker gå ner till henne och sova där". Vad säger man? Vilken underbar kille han är! Han oroade sig för sin farmor när han märkte att hon var orolig och lite ur slag, och hans självklara reaktion var att han skulle gå dit och finnas hos henne.

(Vi vet nu att operationen har gått bra, Ulf har varit uppe och rört på sig och han är vid gott mod!)

4 kommentarer:

svärmor tillika farmor sa...

Ja det finns inga ord som kan beskriva hur härlig han är

Anonym sa...

Omtänksam är han. Härligt att ha mod att göra saker, inte bara tänka.Förmågan att se.
Kram Elisabeth

Marias Collage sa...

Så rar han är pojken!
Alla skulle ha en Linus i sin närhet :) Skönt att operationen verkar gått bra!

Herregud, jag har ju en massa att läsa ikapp här, fast det får bli imorgon!
Kram på dig!

Maria T sa...

Underbart! Mammahjärtat smälter....