2012-01-12

konsten att tala med en änkling

Igår kväll läste jag ut Konsten att tala med en änkling (Jonathan Tropper), och jag tyckte väldigt mycket om den boken... påminde lite om Nick Hornby som han var då jag gillade honom som mest, kanske blandat med lite Marian Keyes... fast manligt liksom. Helt klart underhållande och bra läsning. Och nu är jag såklart sugen på att läsa hans andra bok också, men jag inväntar den i pocket. :)



Näst i tur står ytterligare en ny författar-bekantskap: Katerina Janouch. Jag har tidigare lyssnat på hennes sommarprat, och jag har också läst mycket om henne. En spännande kvinna. Boken Anhörig ligger i min hylla, men den har jag inte riktigt vågat närma mig ännu. Nu ska jag läsa Bedragen, det känns både spännande och lite skrämmande...

2 kommentarer:

Marias Collage sa...

Åh du är tillbaka!!! :) kul kompis för jag har saknat sinnlighet länge, länge!
Janouch böcker är så bra!! Nu har jag bara läst barnmorskeserien, men jag älskade den!
Nyfiken på rättsläkarboken du skrev om,
ska kolla in den.
Ha nu en fin fredag vännen<3

Marias Collage sa...

Haha ordet sinnlighet skulle visst varit din blogg;)