2012-01-09

kvällskaffe

Summerar dagen och känner att den blev allt himla bra ändå :) trots måndag och tung start. Vändningen kom tillsammans med snöflingorna! Ok visst, nu regnar det - men vad spelar det för roll, den härliga vinterkänslan sitter i: för nu vet vi ju att det faktiskt är möjligt med lite snö även i Göteborg denna vinter. Det trodde man ju inte så sent som igår. *tjohoo* Ett pulkaåk på hemmaplan innan det är dags att hänga undan vinterjackan kanske?!

Huset är tyst och jag njuter av en god (och välförtjänt) kopp kaffe... bara ett 'måste' kvar innan jag kan krypa upp i soffhörnet och läsa. Tvätten. Men det går snabbt, för det är ju så roligt. Tvätt alltså. Allt roligt går alldeles för fort. Eller hur?

Tre böcker som jag bara måste nämna lite snabbt, -1- Konsten att tala med en änkling - Jonathan Tropper, julklapp från Anna - är mitt i boken nu, och den är underbar... -2- Eldvittnet - Lars Keppler, också julklapp - från mina söta barn :) grymt bra -3- Corpus delicti - Elias Palm, författaren svensk rättsläkare och den var väldigt bra.

Inga kommentarer: