2012-02-27

matsäck

Alltså, jag missunnar inte mina barn deras utflykter. Verkligen inte. Men hur ofta kan man från skolan begära att det ska skickas med matsäck egentligen? Imorgon är det dags igen, tisdag med 'Elevens val'. Förra gången var så sent som i fredags - idrottsdag på Ruddalen/Heden. Ibland tänker jag att vi fixar matsäck minst en gång varje vecka. Det gör vi ju inte såklart :) men väldigt många gånger per termin blir det allt... Inte kan jag minnas att vi hade utflykter så ofta när jag gick i skolan? Vilken tur då att jag älskar att stå i köket och steka pannkakor i stora lass! :) Om inte annat så börjar jag bli en hejare på pannkakor nu, det blir man väl efter ett par tre hundra pancakes eller!?


(Och förresten - gissa om jag har träningsvärk idag... OMG - hur skönt som helst! Jag tror det blir BodyBalance på söndag igen, min kropp behöver det här!)

3 kommentarer:

www.lavida.bloggplatsen.se sa...

Tjingeling!
Man kan köpa färdiga pannkakor ibland...;)
Funkar himla bra oxå.
Jag är på på söndag oxå.
Jag känner det som en ångvält har kört över mig. :)
Ses imorgon. :)

s-mor sa...

Det var väldigt, har skolan börjat få vårkänslor eller, utflykter hela tiden, pannkakan ser i alla fall god ut

ElisabethT sa...

Jag stekt aldrig pannkakor till mina ...jag minns att Kevin frågade Erika var hon hade köpt sin stekpanna, han tänkt nog att om jag hade en sådan så hade jag kanske stekt pannkisar men icke jag bara kan inte. De blir tjocka brända och allt annat än goda.
Mina barn brukade byta sina tortillas med köttfärs i mot pannkakor av någon annan som hellre ville ha deras mat!
Jag kan hålla med om att det perodvis blir många matsäckar, mina två yngsta är i Isaberg idag och åker skidor. Själv ligger jag här i soffan och gör just ingentin. Felicia är också sjuk.
Kram