2012-02-20

update - böcker

Med stor förtjusning läste jag vartenda ord i Tidsresenärens hustru - det där är helt klart en bok som kvalar in på min egen topplista. Ni vet, en sådan där lista där man placerar in sina favoritböcker alla kategorier. Ja, alltså - jag har ännu idag inte på riktigt verkligen skrivit en sådan lista... men en vacker dag, när jag gör det -  ska den här boken finnas med. Och den är i gott sällskap. :)

Sedan läste jag Askungar av Kristina Ohlsson, ännu en svensk deckare - det har blivit ganska många ur den genre för mig det senaste åren... jag gillar ju deckare. (Också.) Askungar var en glad överraskning, en debut som gav mersmak. Tur att jag upptäckt denna författare sent och att det därför redan finns minst två böcker till i serien om Fredrika Bergman.

Vid senaste biblioteksbesöket (när Elin lånade fem böcker och jag två - trots att vi redan hade högvis med böcker att läsa hemma) hittade jag Viskleken, en fristående fortsättning på Arne Dahls serie på tio böcker om A-gruppen. Kanske var det någon som såg Misterioso på SVT i julas? Första delen i bokserien. Riktigt bra filmatiserat måste jag säga. Givetvis var jag tvungen att låna med mig Viskleken från bibblan. Givetvis. :) Och den läser jag nu. Spännande! Hoppas den lever upp till mina höga förväntningar...

Inga kommentarer: