2012-02-03

VAB-fredag (igen)

Så blev det ännu en VAB-fredag, precis som i förra veckan. Man skulle ju kunna tro att det är ett sätt att förlänga helgen... men då har man inte hört Elins hosta. Stackars lilla tjejen! Det är verkligen inget kul alls. Genomförkyld och hostig. Idag försöker jag med ett nytt grepp, en annan slemlösande hostmedicin  - vi får se om det ger resultat.

Vintern är här på riktigt nu, imorse vaknade vi till en termometer som visade -13°C *burr* kallt och härligt. :) Nu skiner solen och det är otroligt vackert ute, ett tunt snötäcke och alldeles frostigt.

Elin äter frukost och tittar på 'Smurfarna'. Jag dricker kaffe, bloggar och surfar bok-bloggar på samma gång. Ganska skönt att bara sitta här och slappa faktiskt. Om man nu får känna så. Men det får man väl, det gäller ju att fånga dagen och njuta av stunden - även om det är en VAB-dag.

Den senaste tiden har det liksom kliat i mina fingrar... men jag får inte riktigt klart för mig vad det handlar om. Är det pyssel på gång, eller vill fingrarna skriva mer... är det kanske kameran som kallar på mig? Eller något helt annat? Spännande är det i vilket fall :) och jag känner på mig att det är något kul!

På tal om kul :) i eftermiddag är det dags för vår vanliga fredags-cykel på Lundbybadet - MEN idag är det schlagertema *tjohoo* heja Daniela! Känns som en fin start på helgen, och en bra uppladdning inför Melodifestivalen. (Om alla är någorlunda friska blir det schlagerpartaj hemma hos oss imorgon, i fint sällskap av familjen Löfstrand - det ser vi fram emot! Ska bara kurera lite till först...)

Inga kommentarer: